שאלה:

דברים כט: כח' הוכחה שהתורה מיושמת ומתקיימת בעשיה עד עולם ז"א לנצח. מה אתם אומרים על זה?

השאלה נענתה:

תשובה:

היי!
אני חושב שאתה מתייחס בדבריך לא לתורה, אלא למצוות ברית סיני? (תורה = חמשת חומשי תורה).

בכל אופן, אתה עושה סלט בין עברית מודרנית לבין עברית מקראית.
בעברית מקראית, "עוֹלָם" יכול גם להיות "עד סוף תקופה".
לדוגמא: בירמיה כה 9, שם כתוב שאלוהים יהפוך את ארץ ישראל ל"חורבות עוֹלָם". לעומת זאת, בירמיה כט 10 אלוהים מבטיח להשיב את עמו כעבור שבעים שנה. במקרה הזה, המילה "עולם" מתייחסת לתקופה של שבעים שנה. לכן, אי אפשר לטעון שצריך לקיים את מצוות ברית סיני לעולם רק בגלל הביטוי חוק "עולם".

כמו כן, עושה הרושם שאתה חושב שאנחנו לא מאמינים בקדושתה של התורה או של התנ"ך, אנחנו דווקא כן, אך בשונה ממך:
מהי תכלית התורה?

כמו כן, 

קרוב לוודאי שאתה לא מבין שאין דבר כזה במציאות שנקרא "שומר מצוות", מאחר שאת רוב המצוות אי אפשר לשמור, גם אם אנחנו רוצים או מנסים. מי ש"שומר מצוות" בדרך כלל מלקט מהן את אלה שנוח לו לשמור, מתעלם מרובן ושומר רק על מעטות. אם מישהו אומר לך שהוא שומר מצוות, נסה לבחור כמה מצוות כדי לבדוק אם הוא באמת מקיים אותן. לדוגמה, שאל אותו:

האם אתה מנהל תפריט שאין בו שום שומן של בעלי חיים, בהתאם למצווה בוויקרא ג 17?

האם אתה סוקל את ילדיך אם הם מקללים אותך, בהתאם לוויקרא כ 9?

האם אתה נמנע מלהתגלח, בהתאם לוויקרא יט 27?

האם אותה תומך בהוצאה להורג של הומוסקסואלים ולסביות, בהתאם לוויקרא כ 13?

האם אתה נמנע מנהיגה ומצליית בשר (מנגל) בשבת (ואילו חיית לפני המאה ה-19, האם היית נמנע מלהדליק אורות ולחמם את הבית בחורף אם היה לך קר), בהתאם לשמות לה 3?

האם אתה לובש בגדים מסוג אחד בלבד של בד כדי להימנע משעטנז של צמר ופשתן, בהתאם לדברים כב 11?

האם אתה נמנע מלקנות פירות במרכולים כי הספקים אינם ממתינים עד השנה החמישית כדי למכור אותם (שלא לדבר על כך שרוב תוצרי המזון בימינו מכילים חיטה או סויה), בהתאם לוויקרא יט 25-23?

אלה הן שבע דוגמאות בלבד מתוך מאות מצוות שניתנו בסיני. 

...